بلاگ

چگونگی خوشبو کردن خودرو

امروزه در بازار صدها نوع خوشبو کننده در شکل و بوهای مختلف به فروش می‌رسد. اما راه های دیگری هم برای خوشبو کردن خودرو وجود دارد. ما در این مقاله از زیستو قصد داریم تا به معرفی این روش ها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

می توانید از قهوه برای خوشبو کردن خودرو استفاده کنید

برای رفع بوی بد خودرو می‌توانید یک ظرف پر از دانه‌های قهوه در داخل خودرو قرار دهید و هر زمان که خواستید از اتومبیلتان استفاده کنید، ظرف را از داخل کابین خارج کنید.

یکی از مهم‌ترین خواص قهوه این است که بوی حاصل از نم را از قطعات داخلی خودرو جذب می‌کند و خیلی زود بوی بد را از بین می‌ برد.

استفاده از اسطوخودوس برای خوشبو کردن ماشین

در این روش آب مقطر، جوش شیرین، اسطوخودوس و روغن بابونه را با هم مخلوط کنید و در یک اسپری بریزید و در ماشین خود روی کف ماشین درز پنجره و در و پشت صندلی‌ها اسپری کنید. این ترکیب نه تنها باعث خوشبو شدن ماشین می‌شود بلکه باعث می‌شود تا هوای داخل ماشین ضد عفونی شود.

سرکه

محلول سرکه و آب را بر روی قطعات داخلی خودرو اسپری کنید و سپس شیشه‌های خودرو را باز بگذارید؛ خیلی زود متوجه خواهید شد که این محلول تمام بو‌های بد داخل خودرو را از بین برده است.

خوشبو کننده خوردو - زیستو

شمع‌های خوشبو کننده

قطعا منظورمان روشن کردن شمع در ماشین نیست، اما نگه داشتن شمع‌های خوشبوکننده به خودی خود در ماشین می‌تواند به خوشبو کردن فضا کمک کند. می‌توانید یکی از این شمع‌های کوچک را زیر صندلی راننده یا کمک راننده قرار دهید.

فراموش نکنید که از شمع‌هایی که در شیشه نگهداری می‌شود استفاده نکنید زیرا بوی آنها فقط موقع روشن شدن منتشر می‌شود.

از واکس استفاده کنید

واکس داشبورد یکی از موادی بشمار می‌رود که در حوزه دیتیلینگ خودرو استفاده‌های بی‌شماری دارد. واکس‌ها ضمن اینکه می‌توانند رویه داشبورد اتومبیل شما را براق و درخشنده کنند و از ترک خوردگی آن‌ جلوگیری کنند، قادرند قطعات داشبورد خودروی شما را ضدعفونی و از بوجود آمدن بوی بد در داخل کابین اتومبیلتان جلوگیری کنند.

از خواص جوش شیرین بهره بگیرید

یکی از مهم‌ترین خواص جوش شیرین این است که می‌تواند نم را از روی صندلی‌ها و دیگر قطعات پارچه‌ای خودرو از بین ببرد. بوی تعریق بدن و یا بوی نم پس از باران، به راحتی توسط کمی جوش شیرین از بین می‌رود؛ کافی است به اندازه یک قاشق غذاخوری بر روی صندلی‌ها بریزید تا خیلی زود بوی بد از درون کابین خودروتان رفع شود.

خوشبو کننده خودرو - زیستو

پوست مرکبات

چنانچه نمی‌خواهید از مواد شیمیایی برای خوشبو کردن داخل خودرو استفاده ‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم از پوسب مرکبات همچون پرتقال در داخل کابین خودرو خود استفاده کنید.

از اسپری خوشبو کننده غافل نشوید

خوشبو کننده‌ های اسپری هم می‌تواند گزینه خوبی برای از بین بردن موقتی بوی ماشین باشد. اگر شما تازه ماشینی خود را خریدید و از بوی نو بودن آن کلافه شده‌اید این راه حل به شما پیشنهاد می‌شود. در استفاده از اسپری دقت کنید که بهتر است اسپری را به هوا بزنید نه به صندلی، سقف و یا داشبورد. برای خرید اسپری هم زیاد وسواس به خرج ندهید؛ می‌توانید از اسپری خوشبو کننده منزل و یا حتی بدن هم استفاده کنید.

کفی صندلی‌ها را تمیز کنید

چنانچه به هر دلیلی نمی‌توانید هفته‌ای یکبار خودروی خود را برای صفرشویی به مراکز کارواش ببرید، پیشنهاد می‌کنیم آخر هر روز که می‌خواهید اتومبیلتان را پارک کنید، کفی زیرین صندلی‌ها را برداشته و آشغال‌های چسبیده به کفی را از روی سطح آن جدا کنید. این عمل شاید 5 دقیقه هم وقت شما را نگیرد؛ اما می‌تواند از بوجود آمدن بوی بد خودرو جلوگیری کند.

خوشبو کردن ماشین - زیستو

عطر

شما می‌توانید درست مانند اسپری از عطر شخصی‌تان هم برای خوشبو کردن ماشین استفاده کنید اما فراموش نکنید که عطر را نباید مستقیما به اجسام داخل ماشین بزنید. اگر عطر را در فضای ماشین بزنید بوی آن مدت طولانی‌تری در فضا باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید هنگام تعویض فیلترهوا عطر خود را به آن بزنید و از استشمام بوی مطبوع آن لذت ببرید.

استفاده از صابون‌های خوشبو برای خوشبو کردن ماشین

می‌توانید از صابون‌های خوشبو برای تمیز کردن فرش ماشین استفاده کنید. حتی می‌توانید یک صابون خوشبو را به چند قسمت تقسیم کنید و زیر صندلی و کنار درهای ماشین قرار دهید. با این روش بوی صابون همیشه در ماشین شما پخش می‌شود.

چند نکته مهم برای خوشبو کردن ماشین

  • فضای داخل ماشین را همواره تمیز نگه دارید.
  • اجازه ندهید روی صندلی‌ها و کف ماشین آشغال جمع شود.
  • مواد بازیافتی و درو ریختنی را از ماشین خود خارج کنید.
  • اگر از سطل زباله مخصوص ماشین استفاده می‌کنید، سطل زباله را هر ۲ روز یک‌بار خالی کنید.
  • بقایای غذا و یا مواد خوراکی که در ماشین مانده است را سریع از ماشین خارج کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *